Sunday, September 22, 2013

Elections in Germany - Wahlen in Deutschland

Today were elections in Germany. I used for the first time my right to vote. However I did it by mail. I went to see the results to the Columbia Halle by the Green Party.

I draw some Journalists from ARD and ZDF (The two state TV Channels) and the Jürgen Trittin & Katrin Göring-Eckardt from the Green Party when they spoke to the public. The results were not satisfactory for the Green Party. Except when they heard that the FDP was out of the Parliament: Schadenfreude

Heute gab es Wahlen in Deutschland. Ich habe zum ersten Mal mein Wahl-Recht  genutzt. Aber ich hatte es bei Post gemacht. Am Abend ging ich zu der Wahl Fest der Grünen in der Columbia Halle.

Ich habe einige Journalisten von ARD und ZDF gezeichnet, auch Jürgen Trittin und Katrin Göring-Eckardt, Vorsitzenden von den Grünen als sie über ihre Niederlagen sprachen.  Die Stimmung war nicht so gut dort, außer als die Leute gehört haben, dass der FDP aus dem Parlament geflogen sind: Schadenfreude!



Jürgen Trittin & Katrin Göring-Eckardt
Arnd Henze , ARD

Das ZDF war auch dort





No comments:

Post a Comment